NABODAG d. 27. juni 2026 kl. 11-13.

Kære medlemmer, 


Næstformanden og jeg har besluttet, at vores grundejerforening deltager i Nabohjælps Nabodag 2026, som afholdes:


Tid:      Lørdag den 27. juni 2026  kl. 11.00 – 13.00

Sted:    På græsarealet ved volden


Baggrunden for beslutningen er, at arrangementet skal afholdes i maj eller juni for at være med i Nabohjælps lodtrækning om op til 60.000 kr. til en fælles aktivitet i grundejerforeningen.


Men vigtigst af alt er formålet med dagen. Vi ønsker at styrke fællesskabet i vores område, skabe et endnu tættere naboskab og sætte fokus på tryghed og sikkerhed gennem Nabohjælp. Samtidig er der kommet flere nye beboere til området de senere år, og Nabodagen er en god anledning til at lære hinanden bedre at kende.


Arrangementet er helt uformelt. Tag gerne lidt vådt eller tørt med til fællesbordet efter egne ønsker og muligheder, så sørger vi sammen for nogle hyggelige timer i godt selskab.


Vi håber, at mange har lyst til at kigge forbi – også selvom det kun er for en kort stund. Et stærkt naboskab gør vores område både tryggere og mere rart at bo i.


Vi glæder os til at se jer og meld gerne retur i tråden på Facebook, hvilke adresser der er repræsenteret. 


Med venlig hilsen


Dan Truelsen

Formand


Birgitte Sindrup

Næstformand


Sammen om et stærkere naboskab – vi ses den 27. juni!


NABODAG


Hej alle,

På generalforsamlingen talte vi om muligheden for at iværksætte Nabohjælp i vores grundejerforening. I den forbindelse synes jeg, at vi bør overveje at tilmelde vores grundejerforening til Nabodag. 

Et godt forhold til naboerne skaber tryghed og kan være med til at forebygge indbrud. Samtidig er Nabodag en god anledning til at styrke fællesskabet i vores område.

Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden skriver:

Et godt forhold til naboerne skaber tryghed og kan forebygge indbrud. Jeres nabolag kan styrke fællesskabet og vinde en Århus-bænk ved at deltage i Vores Nabodag, som Det Kriminalpræventive Råd og TrygFonden står bag.

Vi bygger Nabohjælps Danmarkskort over godt naboskab. Tilmeld jeres Nabodag i maj og juni, og vær med i lodtrækningen om præmier for over 60.000 kr.

Læs mere her:
https://nabohjaelp.dk/nabodag

Jeg har derfor oprettet en afstemning på Facebook for at få en fornemmelse af, om der er interesse for at tilmelde vores nabolag til Nabodag og eventuelt arbejde videre med Nabohjælp i grundejerforeningen.


OBS: er man ikke på Facebook, så kan man skrive til grundejerforenings mail, best.hoejagergaardsparken@gmail.com og give udtryk for sin interesse.


Med venlig hilsen
Dan Truelsen
Formand

Generalforsamling 26. maj 2026


G/F Højagergårdsparken har afholdt generalforsamling d. 26. maj 2026.


De nye bestyrelsesmedlemmer m.fl. findes på hjemmesiden under 'Bestyrelsen'.

Det godkendte regnskab for 2025 og budget for 2027 findes under 'Regnskab'.
Det skal nævnes, at det på generalforsamlingen enstemmigt blev vedtaget, at kontingentet stiger til kr. 900 årligt fra 2027.


Godkendt og underskrevet referat fra generalforsamlingen vil være tilgængeligt snarest.


Mvh.

Bestyrelsen

Udskiftning af gadebelysning

Som i nok alle har hørt, og nogle har klippet noget hæk for det, så skal vi have ny vej og sti belysning.  På vedlagte link kan du læse meget mere om det.

Nytårsbrev 2020

Lidt sent vil vi i grundejerforeningens bestyrelse ønske alle beboere et rigtig godt nytår, med håb om et fredeligt og lykkeligt 2020!
Vi kan være stolte af os selv, fordi der efter årets nytårsfyrværkeri er blevet ryddet rigtig flot op både på vejen op til Spurvehøjen og på alle sidevejene. Tak for det.

Som i nok alle har hørt, og nogle har klippet noget hæk for det, så skal vi have ny vej og sti belysning. På vedlagte link kan du læse meget mere om det.

www.faxekommune.dk/borger/om-kommunen/lighting-metropolis-green-economy , klik på linket ovenfor, Projekt udskiftning af belysning.

Årets generalforsamling er planlagt til
onsdag den 22. april kl. 19.30 i Dalby forsamlingshus, lille sal.
Dagsorden i henhold til vedtægterne. Forslag, der af medlemmerne ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest 1. april.

Vi ser frem til at mange møder op, så vi måske kan få nedsat et udvalg, som kan foreslå/forestå nogle sociale aktiviteter for børnene og forældre her i udstykningen, og måske i samarbejde med de nærliggende grundejer foreninger. Vi har jo hele støjvolds området, som kan benyttes til det.

Vi vil senere lægge dagsordenen op på vores hjemmeside, Facebook og omdele den til alle husstande.

Venlig hilsen for bestyrelsen

Ole Rasmussen

Rotteinvasion!


Der er set op til flere rotter i området, og Faxe Kommune er orienteret.
Det er vigtigt, at i selv forebygger en rotte-invasion (det er rotteår
p.g.a den milde vinter).
Lad være med at sætte mad ud til fuglene på foderbrætter, lad være med
at sætte mad ud til fuglene på andre steder og slet ikke madrester o.l.
det tiltrækker rotterne.
Kontakt kommune omg. hvis i ser rotter eller har mistanke om det.
Det er meget vigtigt, at nævnte bliver overholdt.

08-April-2019